Kernekunder kan fungere som ambassadører
Men kernekunder opstår ikke bare af sig selv. Derfor giver det rigtig god mening at identificere de loyale kunder og yde en ekstra god service over for disse kunder eller give dem særlige fordele. Kernekunder kan nemlig være med til at fungere som ambassadører for din virksomhed, de kan skabe positiv opmærksomhed om dit brand, dine produkter eller de services du forhandler – på denne måde kan de bidrage til, at skabe yderligere vækst.
Hvordan skaber man større kundeloyalitet?
Der er forskellige veje til at skabe større kundeloyalitet, du kan prøve dig frem med forskellige tiltag, men der er ingen garanti for succes og ofte vil du famle i blinde. Derfor giver de rigtig god mening at ”stikke fingeren i jorden” og spørge kunderne! Måske synes du, at det virker som en tung og omstændig proces, at skulle spørge dine kunder. Det kan også være at det føles som lidt af en barriere, at tage kontakt til kunderne. Men det behøver faktisk hverken at være besværligt, kompliceret eller dyrt at få denne viden. Når du først kender værdien af loyale og tilbagevendende kunder og denne del af din kundegruppe vokser, vil du ikke fortryde et sekund, at du igangsatte en undersøgelse af kundeloyalitet.
Hvordan kan du undersøge kundeloyalitet?
Det findes flere måder at undersøge kundeloyalitet på, men en af de bedste og mest effektive måder, at nå ud til kunderne på er gennem online
spørgeskemaer. Det skyldes blandt andet, at du kan når ud til rigtig mange respondenter med forholdsvis få midler. Spørgeskemaet er desuden nemt at distribuere og du kan gøre det gennem flere forskellige kanaler såsom e-mail, SMS, sociale medier, eller din webshop/hjemmeside hvis det er den vej du interagerer med dine kunder. Herudover er det nemt at bearbejde dataene efterfølgende. Dette er nogle af grundende til, at vi anbefaler, at du anvender et online spørgeskema til at din kundeloyalitetsundersøgelse.
Hvad skal du spørge om i dit spørgeskema til kundeloyalitet?
For at du kan bruge resultatet af din spørgeskemaundersøgelse, til at vækste din forretning, er det vigtigt at du stiller de helt rigtige spørgsmål i dit spørgeskema til kundeloyalitet. Hvad du helt konkret skal spørge om afhænger selvfølgelig af hvilken branche du befinder dig indenfor og om det er et produkt eller en service du forhandler. En grundregel er dog, at dit spørgeskema ikke skal være for omfattende, så mister respondenterne interessen for at besvare det og hopper fra inden de er færdige. Når du indgår et samarbejde med os om at lave et online spørgeskema, ved vi nøjagtig hvordan spørgeskemaet skal struktureres og distribueres og hvordan de konkrete spørgsmål skal udformes, for at alle led i processen er optimale og resultaterne kan bruges.
Hvad gør du når du har modtaget besvarelserne?
Når du har modtaget besvarelserne fra dine respondenter, skal alle de indkomne spørgeskemaer bearbejdes. Men frygt ikke, vi udformer nemlig en overskuelig rapport, hvor du får et hurtigt overblik over besvarelserne. Her kan du også får et indblik i hvad dine kunder vægter højt og hvilke elementer i din forretningsstrategi du derfor bør skrue på, for at skabe mere kundeloyalitet. Besvarelser kan du nemt omsætte i konkrete tiltag, der kan giver flere tilbagevendende og loyale kunder i din virksomhed!
Vi hjælper dig med at få flere loyale kunder!
Vi står klar til hjælpe dig på din rejse mod større kundeloyalitet og vi vil gerne være din professionelle sparringspartner. Vi har stor erfaring med, at udarbejde et målrettet
gratis spørgeskema, der giver dig alle de rigtige svar, så du kan optimere din kundekontakt. Kontakt os og lad os tage en uforpligtende samtale om hvordan vi kan medvirke til, at skabe større kundeloyalitet i din virksomhed!